kreeft58 schreef:Gelukkig! Toch nog heel positieve zaken. Bennekom 2 trok naar Arnhem om De Toren 6 te bestrijden. En dat lukte heel mooi. Onder leiding van interim-teamcaptain Noël Bovens werd het 5,5-2,5 voor Bennekom. Helaas verloren Chris en Martijn S. Teun pakte een halfje en winnen deden: Cock, Noël, René, Martin M en Gary. Heel mooi en proficiat mannen
Na een uur en twintig minuten was de eerste winst voor Gary Dinsbach tegen Carol Preuter op bord 4.
Koeke schreef:En zo zo zag de tegenstander het...
De Toren 6 met lege handen!
Geschreven door Eric Roelofs op dinsdag 15 februari 2011 21:52
Je denkt weg te komen met een matchpunt, maar ook nu zat dit er echter weer niet in. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden was een matchpunt binnenhalen zeker niet onmogelijk. Het wil echter maar niet lukken.
Dick Split viel deze avond in voor Mark.
Opstellingen en uitslagen Toren 6-Bennekom 2 (2½-5½)
Ron Brachten Chris van Oosterwijk 1813 1-0
Stephan Antonijevic Noël Bovens 1927 0-1
Dick Vliek Martin Markering 1910 0-1
Carlos Preuter Gary Dinsbach 1830 0-1
Jan Straatman Martijn Sonnenberg 1787 1-0
Dick Split Teun Alting 1696 ½-½
Arie Schouten Cock Struijk 1596 0-1
Eric Roelofs René Bakker 1580 0-1
Carlos was deze keer als eerste klaar met zijn partij. Al vroeg in de partij was er over en weer veel van het bord gemept en Carlos stond 2 pionnen achter. Niet veel later zag ik nog dat Carlos een Dame, Loper en een handvol pionnen had tegen zijn tegenstander 2 Torens, een Loper en ook nog diverse pionnen. De druk op de stelling van Carlos was zo groot dat hij al vóór 21.30 uur troost kon gaan zoeken bij de bar.
Onze kopman Ron die meestal toch partijen bijna 4 uren volhoudt, was gisteren snel klaar. En wel ten positieve. Zijn tegenstander was niet echt blij en had schijnbaar ergens een kostbare fout gemaakt. Goed gedaan Ron.
Ik zat toen een tijdje heel geconcentreerd in mijn partij en plots waren Dick Vliek en Stephan ook al klaar met hun partij. Helaas beiden verloren, maar zij hadden heel sterke schaaktegenstanders.
Bij Arie ging de partij lang gelijk op qua stukken, maar zijn tegenstander stond wel een stuk aanvallender. Arie werd een beetje ingesloten met zijn stukken, verloor ondertussen een stuk en niet veel later gaf Arie op.
Gelukkig had Jan wel weer een goede avond en versloeg zijn sterke tegenstander. Jan stond volgens mij al vroeg in de partij een Loper tegen 2 pionnen voor en heeft het dus prima af kunnen maken. Klasse Jan.
Stand rond 22.45 uur 2-4. Dus Dick Split en ik moesten hard aan de bak. Ik had al vroeg in de partij een centrumpion veroverd en stond positioneel ook wat beter. Ook Dick stond een Paard tegen, als ik het goed heb, 2 pionnen voor. Maar met ook nog wederzijds 2 Torens op het bord was het zeker niet makkelijk om zo maar even te winnen.
In de tussentijd kreeg ik een aanbod voor remise. Maar gezien de stelling van Dick (ik geloofde echt dat hij ging winnen), mijn eigen positionele voorsprong en de stand van 2-4 moest ik wel doorspelen. Ik kon niet voor eigen belang instemmen met remise (had ik eindelijk eens een half puntje binnengehaald) bij een 2-4 achterstand. Voor hetzelfde geld zouden wij nog 4-4 kunnen maken. In het teambelang moet je dan gewoonweg door.
Maar een ongeschreven wet in de schaaksport zegt dat als je een remise afwijst, je uiteindelijk nog gaat verliezen ook.
Dick had er helaas te weinig vertrouwen in om zijn partij binnen de resterende tijd in zijn voordeel te kunnen beslissen en stemde niet veel later in met remise.
Wellicht was ik toch een beetje van slag dat een 4-4 stand niet meer haalbaar was. Bovendien zal dat irritante zandmannetje na 23.00 uur zand in mijn ogen hebben gestrooid, want binnen no time ging het snel bergafwaarts met mij.
Eerst gaf ik pion b3 weg en kwam in een penning terecht. En kort hierna zag ik een matveld volkomen over het hoofd. Wat een takkezoo
!
Eindstand 2½-5½, een ervaring/frustratie rijker en alweer een illusie armer.
Zo staan we na 5 gespeelde matches nog steeds met lege handen en komt het einde van deze eredivisie steeds dichterbij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten