ASV 6 - Bennekom 2 3,5-4,5

Alles op schaakgebied bij BSV

ASV 6 - Bennekom 2 3,5-4,5

Berichtdoor kreeft58 » vr 17 dec 2010, 03:11

Bennekom 2 heeft met 4,5-3,5 gewonnen van ASV 6. Noël had vooruit gespeeld en gewonnen. Daar kwamen donderdagavond 3,5 punten bij. Wie hebben gescoord, wordt later bekend.
kreeft58
BSV nestor

Re: ASV 6 - Bennekom 2 3,5-4,5

Berichtdoor Mark » vr 17 dec 2010, 03:47

Het was groen ! Mintgroen !

Het vertrek van de meute was op tijd, de files waren opgelost. En we waren ruim op tijd ! Met uitzondering van Gary, maar dat spreekt vanzelf, dat zijn we gewend. Asv..... Tsja, maar niet in dat verdomde Lorentzcentrum.... En dat hielp... nou ja... het duurde even. Noel had ons gelukkig al op voorsprong gezet en dat was het gewenste steuntje in de rug. Teamleider Rini was ziek en had Rene alle gegevens meegegeven maar die gaf bij het begin al aan dat schrijver dezes het over moest nemen. Verstandig gezien de loop van de avond, ook al hadden we afgesproken dat het sowieso de schuld van de teamleider zou zijn bij verlies.

De verliespartijen zijn we kort over. Die waren bagger, stuk voor stuk. Gary kwam te laat, meestal een goed bericht maar werd kansloos van het bord gespeeld. Hetzelfde was het geval bij Teun die van de vervangende teamleider het advies kreeg eens een boekje over het konings-Indisch open te slaan. Wel een fraaie combinatie van zijn jeugdige tegenstandster overigens! De derde verliespartij kwam van Cock die zich denk ik ergens verrekende want ik vond hem eigenlijk redelijk gelijkwaardig uit de opening komen. Eén foutje was hier denk ik genoeg. De winstpartijen lieten op zich wachten want eerst liet de teamleider zich verslikken in een aanval. Opening prima, beter middenspel, sterk offer, maar dan één zetje missen waardoor het remise loopt door die ene verdedigingszet die je 7 zetten van tevoren niet ziet. Nog 3 partijen over en in twee stonden we beter en in eentje duidelijk minder. Martijn stond positioneel beter maar niet genoeg voor winst, alleen maakte z'n tegenstander het steeds erger waardoor een nette afwikkeling netjes afgemaakt werd. Ondertussen was bij Chris die echt minder stond de rug gerecht en hij vond natuurlijk iets, waardoor hij aanval kreeg. Een fraai kwaloffer werd netjes opgevolgd door uit een schaakjesnet te lopen en het punt werd ook daar binnen getikt. Bleef over Rene die een kadoorje gekregen had op zet 10 of zo, een fraaie pion op d4. In plaats van af te wikkelen koos hij voor de gecompliceerde afwikkeling maar lette nu wel goed op zijn tijd en wist met creatief spel in tijdnood genoeg kansen te creeeren. Dat z'n tegenstander daarna de dame kado gaf na lang knokken was een bonus maar daarmee was wel de winst binnen!

Teamleider heeft slechts 1x aan hoeven geven: Doorspelen ! en daarmee was de instelling wel getekend, iedereen ging ervoor. De terug reis was bijzonder mistig wegens een voorspelde sneeuwstorm en het biertje wat ik daarna nog even nuttigde in de stamkroeg smaakte bijzonder goed. Zie hieronder voor de uitslagen !

Robert Naasch - Mark van Lelieveld 1/2-1/2
Jacques Boonstra - Noel Bovens 0 -1
Hedser Dijkstra - Gary Dinsbach 1- 0
Theo van Amerongen - Cock Struijk 1 -0
Jan Groen - Martijn Sonnenberg 0 - 1
Marco Braam - Chris van Oosterwijk 0 - 1
Liedewij van Eijk - Teun Alting 1 - 0
Unit Duman - Rene Bakker 0 -1

Einduitslag 3,5-4,5

O ja ! Groen, mintgroen.... De wc's in het speelgebouw zijn mintgroen maar dan ook alles ! Vloeren, muren, plafonds, gewoonweg angstig ! Aan de andere kant was het het ook het groene gras dat voor ons gloorde....

Mark
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor aesculaapje » vr 17 dec 2010, 11:39

Mooi verslag Mark!
Over die ene keer dat je moest zeggen: doorspelen, ik vroeg in gewonnen stelling om notatie-assistentie :)
aesculaapje
BSV clubschaker
BSV clubschaker

Berichtdoor webmaster » vr 17 dec 2010, 11:48

Zeker fraai verslag. En lees ik daar dat mijn goede bedrijfsschaakcollega Marco verliest van Chris?? :mrgreen: :mrgreen:
Tegen die Lidewij heb ik een jaar terug in een ASV toernooi nog eens een mooie remise behaald. :lol:
Proficiat heren!
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor eagle » vr 17 dec 2010, 12:37

martien schreef:Zeker fraai verslag. En lees ik daar dat mijn goede bedrijfsschaakcollega Marco verliest van Chris?? :mrgreen: :mrgreen:
Tegen die Lidewij heb ik een jaar terug in een ASV toernooi nog eens een mooie remise behaald. :lol:
Proficiat heren!

Moet je daar nou zo trots op zijn: haar rating per 1 augustus was inmiddels 1309. :lol: :lol: :lol:
Daar moet je van winnen. Teun ook. En kom nou niet met het argument dat bij die jonge spelers de rating altijd lager is dan de echte speelsterkte.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor Mark » vr 17 dec 2010, 12:43

Daar heb je dat ratinggebeuren weer... Laat maar....

En ja, klopt Martien ! Overigens zag ik je andere collega Koen MvdB een vreselijke schwindel uithalen tegen Siert Huizinga die werkelijk een puike partij speelde. Overigens speelde ook De Cirkel 4 (?) een externe pot daar en een van de spelers liet nog bijna een stelling met 2 dames, 2 torens een paard en 4 pionnen tegen 1 dame 1 toren en 2 pionnen bijna remise lopen....

@Martijn: sorry, had ik niet in de gaten :D Ik was druk bezig om op de overige 2 partijen te letten vandaar de spraakverwarring ;)
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor kreeft58 » vr 17 dec 2010, 13:38

Mark schreef:Daar heb je dat ratinggebeuren weer... Laat maar....

En ja, klopt Martien ! Overigens zag ik je andere collega Koen MvdB een vreselijke schwindel uithalen tegen Siert Huizinga die werkelijk een puike partij speelde. Overigens speelde ook De Cirkel 4 (?) een externe pot daar en een van de spelers liet nog bijna een stelling met 2 dames, 2 torens een paard en 4 pionnen tegen 1 dame 1 toren en 2 pionnen bijna remise lopen....

@Martijn: sorry, had ik niet in de gaten :D Ik was druk bezig om op de overige 2 partijen te letten vandaar de spraakverwarring ;)

Kan gebeuren Mark. Enne, goed verslag, mooie zege en zoals gebruikelijk had je alles onder controle! Dank!
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor kreeft58 » vr 17 dec 2010, 13:39

eagle schreef:
martien schreef:Zeker fraai verslag. En lees ik daar dat mijn goede bedrijfsschaakcollega Marco verliest van Chris?? :mrgreen: :mrgreen:
Proficiat heren!

Moet je daar nou zo trots op zijn: haar rating per 1 augustus was inmiddels 1309. :lol: :lol: :lol:
Daar moet je van winnen. Teun ook. En kom nou niet met het argument dat bij die jonge spelers de rating altijd lager is dan de echte speelsterkte.

Martien is al snel tevreden met zijn prestaties ;)
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor webmaster » vr 17 dec 2010, 13:40

Het gaat niet om winnen of verliezen. Dat meisje speelde op onberispelijke wijze een Morragambiet. Ik heb daar bewondering voor als iemand dat op die leeftijd durft en was blij met mijn remise toen. Dat ratinggedoe zegt mij niets.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » vr 17 dec 2010, 13:41

kreeft58 schreef:
eagle schreef:
Proficiat heren!

Martien is al snel tevreden met zijn prestaties ;)

Tevredenheid siert de mens... :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar BSV Algemeen