BSV Beker 2010/2011

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: BSV Beker 2010/2011

Berichtdoor Pauwbase » do 28 okt 2010, 11:00

martien schreef:In reaktie op de vraag van Pauwbase: ik ben bereid om hem als bekerhouder volgende week te "gedogen". ;) Ik verwacht wel dat hij bij een deelbaar aantal spelers zijn wedstrijd zo spoedig mogelijk inhaalt, in ieder geval voor de tweede ronde. Voor andere afwezigen geldt dat bij afwezigheid aanstaande maandag deelname aan de beker vervalt.
En hoe de loting aanstaande maandag verder verloopt??? Dat is een verrassing! :lol:

Thanks, ik zal hem zo snel mogelijk inhalen!
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor kreeft58 » do 28 okt 2010, 18:43

martien schreef:In reaktie op de vraag van Pauwbase: ik ben bereid om hem als bekerhouder volgende week te "gedogen". ;) Ik verwacht wel dat hij bij een deelbaar aantal spelers zijn wedstrijd zo spoedig mogelijk inhaalt, in ieder geval voor de tweede ronde. Voor andere afwezigen geldt dat bij afwezigheid aanstaande maandag deelname aan de beker vervalt.
En hoe de loting aanstaande maandag verder verloopt??? Dat is een verrassing! :lol:

Het spijt mij, maar hetgeen de competitieleider stelt is onreglementair en dus pertinent onjuist. En ik protesteer dus bij deze tegen de opstelling van de competitieleider en zijn uitleg!

Het is bovendien veel simpeler! Iemand kan niet, wil wel meespelen, wordt gewoon ingedeeld en loot dus mee. Echter, hij geeft vooraf aan op 1 november 2010 om moverende redenen verhinderd te zijn. Dan speelt hij die wedstrijd dus later en natuurlijk vóór de tweede ronde. Immers, anders kan hij bij winst of zijn tegenstander bij winst in de eerste ronde, niet worden ingedeeld voor de tweede ronde :o
Probleem dat echter meer knelt is, hoe het in het telsysteem van interne systeem moet worden geregeld. Krijgt de afwezige en zijn tegenstander op 1 november dus 1/3 vanwege niet aanwezig zijn? En als hij dan inhaalt op een andere datum, bijvoorbeeld maandag 8 november, hoe gaat het dan? Telt dan de regeling die normaal geldt voor de bekerronde van maandag 1 november? En hoe is eigenlijk die regeling?
Kijk meneer de competitieleider, het is simpel om snel populistisch te antwoorden, maar misschien is het beter vooraf even na te denken over het juiste antwoord :mrgreen:
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor eagle » do 28 okt 2010, 19:27

kreeft58 schreef:

Het spijt mij, maar hetgeen de competitieleider stelt is onreglementair en dus pertinent onjuist. En ik protesteer dus bij deze tegen de opstelling van de competitieleider en zijn uitleg!

Het is bovendien veel simpeler! Iemand kan niet, wil wel meespelen, wordt gewoon ingedeeld en loot dus mee. Echter, hij geeft vooraf aan op 1 november 2010 om moverende redenen verhinderd te zijn. Dan speelt hij die wedstrijd dus later en natuurlijk vóór de tweede ronde. Immers, anders kan hij bij winst of zijn tegenstander bij winst in de eerste ronde, niet worden ingedeeld voor de tweede ronde :o
Probleem dat echter meer knelt is, hoe het in het telsysteem van interne systeem moet worden geregeld. Krijgt de afwezige en zijn tegenstander op 1 november dus 1/3 vanwege niet aanwezig zijn? En als hij dan inhaalt op een andere datum, bijvoorbeeld maandag 8 november, hoe gaat het dan? Telt dan de regeling die normaal geldt voor de bekerronde van maandag 1 november? En hoe is eigenlijk die regeling?
Kijk meneer de competitieleider, het is simpel om snel populistisch te antwoorden, maar misschien is het beter vooraf even na te denken over het juiste antwoord :mrgreen:

Even voor de duidelijkheid: we hebben afgesproken dat de eerste ronde buiten de competitie zou vallen, daarom is deze bekerronde niet gecombineerd met de interne competitie. Dus worden er ook geen punten toegekend aan spelers die uitloten, net zo min als de spelers die meedoen 2/3 krijgen. Wat je met de inhaalpartij op 8 november dan moet is lastiger. Krijgen beide spelers 2/3? Niet helemaal eerlijk voor de interne. Ik laat dit graaag over aan Martien. :)
Overigens staan op de wedstrijdkalender de data voor de volgende ronden nog niet vermeld, misschien een actie voor de competitieleider. Wat iets anders is: iedereen had voorheen het recht zich voor de eerste ronde op te geven ivm. afwezigheid, je kunt je afvragen of het wel terecht is als alleen Martijn Pauw dit voorrecht krijgt. Het blijft natuurlijk wel een bezwaar dat de tegenstander van Pauw geen partij heeft, en moet spelen tegen iemand die oneven is o.i.d. Misschien moeten we in de toekomst maar helemaal van deze regeling af.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor kreeft58 » vr 29 okt 2010, 01:01

eagle schreef:
kreeft58 schreef:

Even voor de duidelijkheid: we hebben afgesproken dat de eerste ronde buiten de competitie zou vallen, daarom is deze bekerronde niet gecombineerd met de interne competitie. Dus worden er ook geen punten toegekend aan spelers die uitloten, net zo min als de spelers die meedoen 2/3 krijgen. Wat je met de inhaalpartij op 8 november dan moet is lastiger. Krijgen beide spelers 2/3? Niet helemaal eerlijk voor de interne. Ik laat dit graaag over aan Martien. :)
Overigens staan op de wedstrijdkalender de data voor de volgende ronden nog niet vermeld, misschien een actie voor de competitieleider. Wat iets anders is: iedereen had voorheen het recht zich voor de eerste ronde op te geven ivm. afwezigheid, je kunt je afvragen of het wel terecht is als alleen Martijn Pauw dit voorrecht krijgt. Het blijft natuurlijk wel een bezwaar dat de tegenstander van Pauw geen partij heeft, en moet spelen tegen iemand die oneven is o.i.d. Misschien moeten we in de toekomst maar helemaal van deze regeling af.

Ik tel in het betoog van de oud-competitieleider tenminste twee punten, die ook in mijn betoog staan. Gevoegd bij de data voor de volgende ronde, dus werk voor de competitieleider. Enne aub niet vergeten dat BSV een schaakclub is. Dat is dus een club waar je komt om te schaken en niet komt om door een toegepast systeem aan de kant te blijven! Overigens, is het wegvallen van de data per ongeluk gebeurd, denk ik. Want, die vervolgronden vallen na 1 november samen met de interne!
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor Pauwbase » di 02 nov 2010, 14:35

Geen enkele topper in de eerste ronde, is er wel eerlijk geloot? ;-)

Verliezers die weer in de tweede ronde komen, hoe verzin je het :roll: :-(
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor webmaster » di 02 nov 2010, 14:38

Pauwbase schreef:Geen enkele topper in de eerste ronde, is er wel eerlijk geloot? ;-)

Pas op he! Je hebt al een mazzeltje in de eerste ronde gehad. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor kreeft58 » di 02 nov 2010, 15:25

Pauwbase schreef:Geen enkele topper in de eerste ronde, is er wel eerlijk geloot? ;-)

Meneer Vogel: Je moet nooit een gegeven paard in de bek kijken :lol:
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor webmaster » wo 03 nov 2010, 01:53

kreeft58 schreef:

Meneer Vogel: Je moet nooit een gegeven paard in de bek kijken :lol:

En zo is dat!! :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pauwbase » zo 19 dec 2010, 22:22

Programma tweede ronde
Klaus Bodlaender – Bert Duijker
Martin Markering – Martijn Pauw
Rini Kreeft – Gerrit Jurg
Hotze Tette Hofstra – René Bakker
Teunis Bunt – Gary Dinsbach
Chris van Oosterwijk – Teun Alting
Jan Hooft – Jan Wouters
Rinus van der Molen – Noël Bovens

Het duel tussen Rini Kreeft – Gerrit Jurg is uitgesteld door een wedstrijd van Bennekom 4. Ook de partij Hotze Tette Hofstra – René Bakker wordt later gespeeld.

I.v.m. afwezigheid van Martin wordt onze partij maandag 17 jan gespeeld.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor eagle » ma 20 dec 2010, 00:42

Pauwbase schreef:Programma tweede ronde
Klaus Bodlaender – Bert Duijker
Martin Markering – Martijn Pauw
Rini Kreeft – Gerrit Jurg
Hotze Tette Hofstra – René Bakker
Teunis Bunt – Gary Dinsbach
Chris van Oosterwijk – Teun Alting
Jan Hooft – Jan Wouters
Rinus van der Molen – Noël Bovens

Het duel tussen Rini Kreeft – Gerrit Jurg is uitgesteld door een wedstrijd van Bennekom 4. Ook de partij Hotze Tette Hofstra – René Bakker wordt later gespeeld.

I.v.m. afwezigheid van Martin wordt onze partij maandag 17 jan gespeeld.

Ik weet niet of ik dit als wedstrijdleider zou hebben goedgekeurd. Het betekent dat jullie er op de slotronde 2/3 van je eigen punten bijkrijgen. Het is moeilijk om competitievervalsing tegen te gaan doordat bekerwedstrijden, het leiden van teams of teamwedstrijd de stand in de competitie beinvloeden. Maar je moet er voor zorgen dat dit de laatste ronden zo min mogelijk speelt. Gelukkig is onze huidige wedstrijdleider een wijs man (of heb je al zijn fiat? :D ).
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen