Het bericht over de dopingcontrole is een grap. Zie onderstaand bericht vanaf de site van de OSBO, waar de ellende ook begon. Persoonlijk vind ik dit een kwalijke grap. Ik neem aan dat het bestuur van de OSBO toch maatregelen neemt tegen deze meneer Willem van der Hulst. Hij moet zich diep schamen
De eerder door mij gemelde dopingcontrole voor OSBO-teams op 23 april 2009 in Elburg gaat niet door. De eerder door mij gemelde dopingcontrole voor OSBO-teams gaat niet door.
Sorry, beste schaakliefhebbers, gezien de talrijke en soms boze reacties op dit voornemen, zeg ik 1 dag eerder af. Deze 1-aprilgrap heeft een te grote impact en dat heb ik onderschat.
Als betrokken schaker heb ik bladerend door de sitemap van de KNSB in het gebied tussen aambeien en verkoudheid, gekeken naar Reglementen en m.n. Dopingreglement. Dit bestaat overigens al sinds 2004. Mijn verbazing heb ik toen omgezet in een grap richting het schaakbestuur van Caïssa Elburg. Daarbij heb ik enige manipulatie toegepast en dat werkte op nivo's tussen landelijk en plaatselijk. Een ding was erg duidelijk: Wij willen geen dopingcontrole. Deze snelle enquete bracht in 2 dagen tijd veel aan het licht.
Het spijt me.
De wedstrijden van 23 april 2009 in Elburg beginnen dus gewoon om 20.00 uur en ik ga een gleufhoed aanschaffen.
Willem van der Hulst