Pauwbase schreef:DRAMA OP CORUS
Een verschrikkelijke nederlaag, alle levensvreugde (toch al niet overmatig aanwezig) is nu echt door het afvoerputje gestroomd. Het blijkt maar eens hoe riskant zo'n Siciliaan kan zijn. Wit speelde een sub-sub-subvariantje, dat er zeer onschuldig uitziet, maar schijn bedriegt. Zijn tamme 7.Ld3 werd gevolgd door 8.Df3, 9.0-0-0, 10.The1, 11.Dg3 en 12.f4. En zonder dat ik iets fout gedaan heb (alleen maar normale zetten gespeeld) dreigen er allerlei dingen. Hij had ook alles zeer snel gespeeld (het systeem had ie geleend van een 1e teamspeler van Wijker Toren), maar na 12...b4 ging hij maar liefst 36 minuten in de denktank. Uiteraard drong het offer 13.Pd5 zich op, dat mocht ie van mij uitrekenen, dan hoefde ik dat niet zelf steeds te doen. Hij durfde het niet (in mijn db vond ik 3 partijen, alle 3 met 13.Pd5!). Na zijn 13.Pa4 ging ik 22 minuten nadenken om vervolgens 13....Da5???????????? te produceren, compleeet vergetend dat 14.Pc6 de dame en loper op e7 vorkt. Daarmee was het helemaal uit, wit kon winnen zoals hij wou. Alle aanvalspogingen zouden prijs zijn, het was met een mens insteken op een weerloze kleine koning, slechts geholpen door een enkele begeleiders. Het werd nog even spannend toen hij zich in huizenhoog gewonnen stelling nog bijna liet trucen, maar uiteindelijk hielp dat niet omdat zijn stelling te goed was. Het eindspel was eenvoudig uit.
Ik kijk het morgen nog even aan, daarna overweeg ik schaaktijdverkorting aan te vragen bij Corus.
Ja, zo speel je er 3 goed en dan zak je door het ijs! En dan hebben jullie nog meer bedenktijd dan wij hadden...
Morgen herpakken en met wit de zaken rechtzetten.