Yes we did it!!!!!!!!!
Vanmorgen voor zondagse begrippen vroeg op pad (half elf) met de Bovenssaab, een auto die je het privilege geeft om je eigen temperatuur te regelen. Wat een luxe.
Onderweg van die typische jongkindgezinnetjes die met bleek gezicht op pad zijn naar de vakantiebeurs, of naar oma.
Maar wij togen vol goede moed over 's heren wegen naar de plek waar vrijwel iedereen die ook maar wat te zeggen heeft over schaken aanwezig is. Overigens....grappig om op de A2 je navigatie in de gaten te houden. Bij dat stuk waar je overgaat op het nieuwe wegdeel, zie je het navigeerpijltje het weiland inrijden.
Ik moest vandaag tegen de sterkste op rating en had zwart. Tijdens de koffie vooraf doceerde Noel Sveshnikov. Want ik hoopte op e4 van mijn tegenstander.
Achteraf bekeken was dat een goede gok want er kwam ook een Sveshnikov. Na 12 zetten kwam ik in een variant die ik ooit eens wat dieper (jaja, de generaal doet tegenwoordig ook al aan voorbereiding
) had bekeken in het boek "the Sveshnikov Reloaded". Zodoende wist ik me nauwkeurig door het labyrinth van complicatie's heen te worstelen, want mijn tegenstander speelde dit ook akelig nauwkeurig.
Ik had maar een doel vandaag: niet verliezen en dan dus de groep winnen. Met remise zou ik tevreden zijn, dus dat op zet 17 maar eens aangeboden. Natuurlijk speelde hij door. Na een grote afruil op de damevleugel kwam hij terug op zijn weigering. Terecht, want in de eindstelling sta ik licht beter.
[Event "Corus""]
[Site "?"]
[Date "????.??.??"]
[Round "3"]
[White "martien"]
[Black "Frank Wentholt"]
[Result "*"]
[PlyCount "51"]
[TimeControl "240+2"]
{479MB, Neue Datenbank.ctg, PC_VAN_MARTIEN} 1. e4 c5 2. Nf3 Nc6
3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 e5 6. Ndb5 d6 7.
Bg5 a6 8. Na3 b5 9. Nd5 Be7 10. Bxf6 Bxf6 11.
c3 O-O 12. Nc2 Bg5 13. a4 bxa4 14. Rxa4 a5 15.
Bd3 Rb8 16. b4 axb4 17. Ncxb4 Nxb4 18. Rxb4 Rxb4
19. cxb4 Be6 20. O-O Bxd5 21. exd5 Qb6 22. Qb1
g6 23. Rd1 Rc8 24. g3 f5 25. h4 Bh6 remise op zijn voorstel.
Tevreden? Ja! Na dat drama van verleden jaar zeker. De partij in de 2e ronde kan veel beter. In ronde 1 en 3 heb ik weinig fouten gemaakt. Maar een eerste plaats in groep 6 is me nog nooit gelukt.
En dan nu op naar de dag 4-kamp die morgen begint. Kijken of we dit niveau kunnen vasthouden!