Pauwbase schreef:eagle schreef:Pauwbase schreef:Misschien wel. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van mensen met zachte hand uit het toernooi verwijderen. Wie is de ongelukkige? Cramer, of is Jurg weer aan de beurt?
Waar gaat het in 1e instantie om: een leuke partij schaak te spelen. En daar is meer kans op als je tegen iemand van min of meer gelijke sterkte speelt. Maar ik heb de keuze simpel gesteld, zonder enige drang, met het belang van de speler voorop. Met als resultaat dat de loting kan worden verricht zodra Pauw zijn klus geklaard heeft.
Nou, het komt op mij allemaal niet overtuigend over. Blijkt ook wel uit het feit dat nog steeds niet verteld is wie zich nou terug getrokken heeft. Blijkbaar heerst er toch enige gêne. Je argument klopt ook niet helemaal, want er had een partij Jurg-Cramer uit kunnen komen. Beide spelers evenveel kans om zich te plaatsen bij de beste 16 van BSV!
Wat is nou je probleem? Natuurlijk had het Jurg-Cramer kunnen worden, als 1 van beide als 1e getrokken wordt is de kans 25 % dat ze tegen elkaar spelen. En dus 75% dat ze een andere tegenstander krijgen. En de naam: heeft niets met gêne te maken, het is Gerrit, die kwam toevallig als eerste binnen van de kandidaten die ik de vraag wilde voorleggen. Ik wilde je nog even laten zweten wie er door waren.