Respect! Heel mooi van Harry die zijn beroerde start nu toch nog heeft weggepoetst. Altijd lekker om zo een toernooi te eindigen, die eerste ronden ben je al lang weer vergeten
En John, tja. Ik schuif maar weer een bordje naar beneden in de opstelling
Ik heb zijn partij uit ronde 7 ook nagespeeld en dat was echt een puike partij! Alle stukken naar de koningsvleugel, stuk offeren en op het moment dat tegenstander 1 foutje maakt gelijk afmaken. Erg knap gespeeld. Het enige minpuntje dat ik kon vinden is dat hij in gewonnen stelling te snel materiaal teruggeeft om af te kunnen wikkelen naar een eindspel met een kwal meer. In ronde 6 met een toren meer snel stuk terug geven om de dames te ruilen en in deze ronde Pxe6 i.p.v. Dxe6, dan was het echt een foutloze partij geweest (tegenstander hield dames op het bord i.p.v. eindspel in te gaan, dus was het alsnog in 2 zetten gebeurd...). En ik heb het zelf ook wel eens ervaren (te lang geleden, dat wel
), als je een paar van dit soort tegenstanders klopt dan ga je vliegen en wil je dat het toernooi niet ophoudt. Ik denk dat John zich morgenavond weer gewoon bij de toernooizaal gaat melden voor de 10e ronde. Hij mag in ieder geval met Hotze het gevecht aan gaan voor bord 1, met zijn K-factor is hij hard op weg hem in te halen
Aanvulling RK: Ik kan het niet anders verwoorden dan Pauwbase, die dat weer zo treffend doet! Harry heeft zijn woorden van donderdagavond waar gemaakt: ''ik kan nog op 5 uit 9 komen''. Inderdaad: heel knap. En natuurlijk ook van John, die na het dipje van vrijdag gewoon er in de slotronde weer tegenaan is gegaan. Hulde!! Met 6 uit 9 kun je thuis komen en de ratingpuntjes komen zo vanzelf! Dat wordt straks moeilijk kiezen voor de teamcaptain! en Pauwbase, neem je dit wel allemaal mee naar de commissie externe!!