eagle schreef:Het halfje is alvast binnen. Mooi gedaan.
Giri nu 2797, bijna 2800. Dat gaat hard, inmiddels nummer 5 op de ranglijst.
Dank u! Halfje plus tegen de koploper! Deze dag begon met wat ik gisteren al noemde: sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw, wat een ellende en nog niet eerder meegemaakt tijdens Tata. Lange tijd was het nog maar de vraag of ik überhaupt in Wijk zou komen. Het was te glad om met de auto te gaan dus na enige telefoontjes met 9292 en NS toch maar om 10 uur op pad gegaan.
Na 3 kwartier wachten op de bus kwam er zowaar één. Op Ede Wageningen waren er nog geen treinen die reden. Echter vanaf half twaalf kwam het treinverkeer op gang.
Na een gratis kopje koffie van de NS in de trein richting Castricum. Voor zover ik het had uitgerekend zou ik een half uur te laat arriveren dus even gebeld met de organisatie om mee te delen dat ik door overmacht te laat zou aankomen.
Dan denk je alles gehad te hebben..., staan we te wachten in Amsterdam CS, wordt er ineens omgeroepen dat de machinist die de trein verder moest helpen er niet was
. Ook dat duurde weer bijna 20 minuten. Uiteindelijk na een reis van bijna 4 uur in Wijk gearriveerd. Mijn tegenstander was na bemiddeling van 1 van de arbiters zo vriendelijk om de "schade" in tijd te delen.
Klaas de Ruijter is een vriendelijke en zeer degelijke schaker. Ik heb veel partijen van hem kunnen bekijken omdat ik vaak naast hem zat. Ook in moeilijke stellingen weet hij altijd op rustige wijze een oplossing te vinden dus ik was gewaarschuwd. In een geweigerd damegambiet kreeg hij geleidelijk in het centrum de overhand met zijn centrumpionnen op d4 en e4. Toen hij zijn e-pion naar e5 schoof en mijn paard verjoeg moest ik oppassen om via e4 geen superknol van hem op d6 te krijgen. Dan was het waarschijnlijk over en uit met de pret.
Gelukkig kon ik die aanval neutraliseren. Daarna deed hij een wat mindere zet waardoor ik de belangrijke d-pion won. Hierna leek hij deze pion via een combinatie weer terug te winnen. Hij bood remise aan wat ik na enige bedenktijd aannam, omdat ik alle complicaties niet kon overzien.
Stom, stom want in de trein zag ik een simpele combi waar ik een stuk mee had kunnen winnen
Maar goed...inmiddels 5 uit 8 en over 2 jaar Tata nog steeds ongeslagen!!
En dat moet morgen maar zo blijven!