We hebben er 3 ronden opzitten. Ja wat kun je dan oordelen? Nog niet zoveel...Martijn zit met 1.5 op 50 %. Hij was vandaag voor zijn doen snel klaar, want ik zag hem zowaar bij mijn bord in de VIP-room.
Bert zit op een naar mijn idee op een niet zo fijne plek in de zaal, helemaal achter in de hoek. Ik heb daardoor nog geen blik op zijn bord kunnen werpen. Vandaag remise en derhalve 1 uit 3.
Na twee remises, waarvan een kleurloze in de tweede ronde, mocht ik vandaag winnen met zwart tegen de koploper. De partij nam veel bedenktijd, vooral voor mijn tegenstander. Vanuit de opening deed hij het niet optimaal (d4,Pf6;c4,e6;Pf3,d5;Pc3,c6;Lg5,Le7;e3,0-0;Ld3,Te8;Dc2,h6;Lh4,Pbd7) speelde hij c5. Ik had direct e5 kunnen spelen maar koos voor Ph5. Nadat ik zijn loper tegen mijn paard kon ruilen kwam alsnog e5 en kon ik via het centrum bouwen aan een aanval waartegen hij veel bedenktijd moest investeren. Geleidelijk kon ik mijn plusje uitbouwen maar moest uitkijken voor tactische verwikkelingen.
De tijd werd voor hem een faktor. Eerste een onreglementaire zet, vervolgens niet meer noteren bij 10 minuten, de arbiter was op mijn hand.
Uiteindelijk viel de ene na de andere pion om. Op het beslissend moment kon ik een toren tegen een paard offeren en zag hij 3 zetten later het nut van verder spelen niet in en gaf (met nog een minuut op de klok op zet 38 op.
Tja! Dat geeft moed! Morgen opnieuw zwart tegen opnieuw een sterke tegenstander. Wordt vervolgd!