BSV1 - Kasteel

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV1 - Kasteel

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 13:25

Via de OSBO laptop zal ik tussentijds pogen wat tussenstanden te geven (als Huub het goed vindt :mrgreen: ) Na een kwartier is er bij BSV al het eerste incident. Harry zijn mobiel is afgegaan. :evil: Verder is alles goed van start in het Grand Cafe.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Re: BSV1 - Kasteel

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 14:11

Het Kasteel 1956 - Bennekom 1954 -
Willem Blankert 1944 - Hotze Hofstra 2205 -
Willem van Berkel 1966 - Martijn Pauw 1980 -
Wesley van Nie 2066 - Eddy de Beule 2019 -
Hans Quint 1946 - Bert Duijker 1860 -
Caspar Hermeling 1981 - Noel Bovens 1927 -
Mark Agterberg 1957 - Wim Thieme 1905 -
Henk van Kortenhof 1950 - Martin Markering 1910 -
Twan Rutjes 1842 - Harry Verhoef 1828 -

Met dank aan onze competitieleider (die heeft handige programmaatjes op zn laptop :mrgreen: ) is hier de opstelling van vanmiddag. Op grond van de gemiddelde rating moet het toch best spannend worden! Na ruim een uur is er nog weinig aan de hand. Maar dat was te verwachten. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 15:06

De eerste remise is binnen tussen Noel en Casper. Laatstgenoemde deed het aanbod en de meesten waren het er wel over eens dat dit terecht was. Verder nog weinig ontwikkeling. Ik vind Hotzes stelling wat te overzichtelijk, iets wat ik niet van hem ben gewend.
Overigens wordt er op meer plaatsen verslag gedaan. Zie http://asv-teams.blogspot.com/. Ook de Toren is aanwezig met twee laptops.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor eagle » za 14 mei 2011, 15:19

Ga zo door, Martien! Zo ben ik er ook een beetje bij vanuit Bogota. Zet hem op, BSV1!
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 15:23

Zojuist heeft Wim een remiseaanbod gedaan wat is afgeslagen. Als ik de stelling bekijk kan ik dat ook wel enigszins begrijpen. Martijn zit in de denktank en heeft zoals we vaker zien al beduidend minder bedenktijd. Hotze heeft door het centrum een pion gewonnen. Bij Ed, Bert, Martin en Harry zijn de stellngen in evenwicht. Inmiddels zit ik hier met een heerlijk warm zonnetje in de rug. Voor Huub en mij is er weinig te doen.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 15:42

Langzaamaan druppelen de eerste utslagen binnen. Vooralsnog remises. De tijd gaat op een aantal borden ook meespelen.
Het beruchte alarm wat hier nogal eens wil afgaan houdt zich stil.
Bij de BSV-ers is er nog weinig tekening. Wel valt op dat Ed het bord van Marcella goed in de gaten houdt. Als zij verliest en hij wint worden ze beiden topscorer.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 16:16

Het gaat er nu om spannen! Hotze is het kleine voordeel aan het uitmelken. Martijn komt zo in gierende tijdnood en staat een pion achter. Stelling is moeilijk. Ed wordt teruggeduwd op het bord en moet verdedigen. Bert staat ook moeilijk. M.i. overzag hij dat hij de ingeleverde pion kon terugwinnen. Wim heeft via een combi een twee lichte stukken tegen een toren. Martin zoekt en zoekt maar staat nog steeds een pion achter. Bij Harry staat het bord nog vol en is de stelling moeijlijk te beoordelen.
De tijdnoodfase is losgebarsten.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 16:41

Het eerste verliespunt komt op naam van Martijn die in zijn strijd tegen de klok, in een al moeilijke stelling vocht voor wat hij kon. Op een bepaald moment moest hij nog 20 zetten in hetzelfde aantal seconden doen en dat werd hem teveel.
Hotze heeft een paard van zijn tegenstander gepend. Nauwkeurig probeert hij deze te verschalken. Bert probeert ondanks de pion minder het spel gelijk te trekken. Bij Ed blijft het onduidelijk, zo ook bij Martin en Harry.
De spanning en de temperatuur stijgen!

Met dat ik dit schrijf komt Wim zijn overwinning melden! Het staat weer gelijk!
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 17:22

Inmiddels zit de tijdnoodfase erop. Het was even hard werken maar daar zijn we voor! :mrgreen:
Bij de Bennekommers ging het ook hard. Achter elkaar wist Hotze uiteindelijk het punt te veroveren maar Martin en Harry gingen er in tijdnood af. Martin gaf op zet 40 een stuk weg en gaf direkt op terwijl Harry al eerder in de fout ging. Bert behaalde verdienstelijk remise. In een eerder stadium leek de tegenstander van Ed over de h1-a8 vleugel binnen te komen maar Ed verdedigde goed en gaat het eindspel in met een pion meer. Het kan dus nog 4-4 worden bij winst van Ed.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 14 mei 2011, 18:33

Ed zit nog steeds te zwoegen voor het punt. Een pion op de zesde lijn maar zijn koning lijkt te worden ingesloten door koning en toren van de tegenstander.
Inmiddels is wel bekend dat Het Kasteel kampioen is en samen met ASV4 promoveert naar de KNSB. Velp degradeert samen met De Toren2 die in het onderlinge degradatieduel verloor van Zwolle. Wageningen3 lijkt voor een stuntje te gaan zorgen.

Ed is niet verder gekomen dan remise waardoor de einduitslag 4,5-3,5 voor Het Kasteel is geworden. In het slechtste scenario gaat BSV nog twee plaatsen naar beneden.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen