Bennekom - De Toren 3

Alles op schaakgebied bij BSV

Bennekom - De Toren 3

Berichtdoor kreeft58 » za 09 apr 2011, 19:37

Het is weer niet gelukt om een wedstrijd van een Arnhems team te winnen. Nadat eerder ASV 3 en 4, alsmede De Toren 2 met de winst gingen strijken, heeft ook De Toren 3 tegen Bennekom de twee punten mee naar huis genomen. Dramatisch!

Schakend Arnhem doet Bennekom de das om? Want, een klein rekensommetje leert dat wij nog niet helemaal veilig zijn. Tenminste, als de gegevens kloppen dat zowel ZSG, als Wageningen 3 en SMB 2 hebben gewonnen. Gelukkig voor Bennekom heeft De Toren 2 naast twee matchpunten, ook flink wat bordpunten minder. Dus zal het nog net kunnen lukken om ons te redden!

In ieder geval heeft de teamcaptain geen leuk weekeinde!
kreeft58
BSV nestor

Re: Bennekom - De Toren 3

Berichtdoor u-boot » za 09 apr 2011, 20:51

Even snel de uitslagen verwerkt in een stand:
B'kom kan ook theoretisch niet degraderen.
In de laatste ronde moet ZSG tegen Toren2 . Zij kunnen niet beiden op 7 matchpunten komen.
En Het Kasteel heeft aan een 4-4 genoeg om te promoveren. Dus zij hoeven niet tot het uiterste.
Op zaterdag 14 mei vrijuit spelen.
u-boot
BSV clubschaker
BSV clubschaker

Berichtdoor kreeft58 » za 09 apr 2011, 22:11

u-boot schreef:Even snel de uitslagen verwerkt in een stand:
B'kom kan ook theoretisch niet degraderen.
In de laatste ronde moet ZSG tegen Toren2 . Zij kunnen niet beiden op 7 matchpunten komen.
En Het Kasteel heeft aan een 4-4 genoeg om te promoveren. Dus zij hoeven niet tot het uiterste.
Op zaterdag 14 mei vrijuit spelen.

Dit zijn de uitslagen van de achtste ronde:
ASV 4 - ZSG 2½-5½
Velp - SMB 2 3-5
ASV 3-Het Kasteel 3½-4½
Bennekom - De Toren 3 3-5
Wageningen 3- De Toren 2 4½-3½
Stand is:
1. Het Kasteel 13-36
2. ASV 4 12-37
3. De Toren Arnhem 3 11-35
4. ASV 3 10-37
5. SMB 2 8-32
6. Bennekom 7-34
7. ZSG 6-29
8. Wageningen 3 6-25½
9. De Toren Arnhem 2 5-28
10. Velp 2-26½

Programma laatste ronde op 14 mei in Arnhem:
De Toren Arnhem 2 - ZSG
De Toren Arnhem 3 - Wageningen 3
Het Kasteel - Bennekom
SMB 2 - ASV 3
ASV 4 - Velp

U-boot heeft gelijk en eerlijk gezegd hoorde ik dat, nadat ik het stukje tekst had geschreven, ook al van onze geachte verslaggever Erik Wille. Echter had ik even geen zin de tekst aan te passen, want het blijft dramatisch en frusterend! Vier keer verlies tegen een Arnhems team! Overigens heeft van de promotiekandidaten ASV 4 met Velp als tegenstander op papier het gemakkelijkste programa. En dan dit: niemand mag bij Bennekom in de slotronde remise aan nemen zonder overleg met de teamcaptain!
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor webmaster » za 09 apr 2011, 23:04

En dan dit: niemand mag bij Bennekom in de slotronde remise aan nemen zonder overleg met de teamcaptain!

Lijkt me een goed plan voor alle teams. Neemt niet weg dat het 4e met overtuigende cijfers heeft gewonnen en mogelijk gaat promoveren. Waarvoor hulde! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor kreeft58 » zo 10 apr 2011, 10:29

martien schreef:
En dan dit: niemand mag bij Bennekom in de slotronde remise aan nemen zonder overleg met de teamcaptain!

Lijkt me een goed plan voor alle teams. Neemt niet weg dat het 4e met overtuigende cijfers heeft gewonnen en mogelijk gaat promoveren. Waarvoor hulde! :lol:

Zeker super! Proficiat! Zie ook de eindstand. En wat die promotie betreft, dat is een hele rekensom voor Huub Blom. Hij moet alle 4e klassen in aantal terug brengen naar het getal waar 4E in heeft gespeeld. Huub schrijft: ,,Van de 5 nummers 2 uit de vierde klasse promoveren er 4. Een duidelijk overzicht is nog niet te geven, omdat de resultaten tegen de nummers 7 en 8 vervallen, omdat poule 4E uit slechts 6 teams bestaat.''

Dit is situatie in 4E
Uitslagen laatste ronde:
Bennekom 4 - Tornado 2 5 - 1
De Toren Arnhem 9 j - Veenendaal 4 1 - 5
Eindstand 4E Mp Bp 1 2 3 4 5 6
1. Veenendaal 4 10-21 x 3½ 4 3½ 5 5
2. Bennekom 4 7-22 2½ x 3 5 5½ 6
3. ASV 10 6-17 2 3 x 4 3 5
4. Tornado 2 3-12½ 2½ 1 2 x 4 3
5. De Cirkel 4 3-11 1 ½ 3 2 x 4½
6. De Toren Arnhem 9 j 1-6½ 1 0 1 3 1½ x
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor Pauwbase » zo 10 apr 2011, 12:24

thiemewj schreef:De laatste ronde wordt toch nog belangrijk. Ik heb aan de Toren "beloofd" dat wij van Het Kasteel zullen gaan winnen. Als de Toren 3 dan minstens 5 bordpunten scoort promoveren zij naar de KNSB.

Soory hoor, maar de Toren 3 heeft echt helemaal niets te zoeken in de KNSB. Uiteraard hebben hun top-spelers er juist wel veel in te zoeken, maar de onderste helft komt heel erg veel te kort. Maar ja, ze kunnen natuurlijk mixen met Toren 2 en dan hou je nog wel een aardig team over.

Ik gun het Kasteel en ASV.

Ga maar snel remise aanbieden op die mooie middag in mei 8-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor kreeft58 » zo 10 apr 2011, 13:23

Pauwbase schreef:
thiemewj schreef:De laatste ronde wordt toch nog belangrijk. Ik heb aan de Toren "beloofd" dat wij van Het Kasteel zullen gaan winnen. Als de Toren 3 dan minstens 5 bordpunten scoort promoveren zij naar de KNSB.

Soory hoor, maar de Toren 3 heeft echt helemaal niets te zoeken in de KNSB. Uiteraard hebben hun top-spelers er juist wel veel in te zoeken, maar de onderste helft komt heel erg veel te kort. Maar ja, ze kunnen natuurlijk mixen met Toren 2 en dan hou je nog wel een aardig team over.

Ik gun het Kasteel en ASV.

Ga maar snel remise aanbieden op die mooie middag in mei 8-)

Voor die remise wel eerst overleggen met de teamcaptain!

En ik geloof ook niet in promotie van de Toren 3. Zoals gezegd, ASV 4 heeft de beste kans, omdat zij tegen Velp moeten. Bovendien, kennelijk is er iets los bij Wageningen 3 en moet ik nog zien dat De Toren 3 met de winst gaat strijken, waarbij dan ook nog flink wat bordpunten moeten worden gescoord. Dat allemaal los van het feit dat Kasteel er alles aan zal doen om op 4-4 uit te komen. Genoeg voor promotie en de titel!
kreeft58
BSV nestor

Keer terug naar BSV Algemeen