Hoofdmacht bsv verliest

Alles op schaakgebied bij BSV

Hoofdmacht bsv verliest

Berichtdoor talktalk » za 12 maart 2011, 21:16

Verlies 4,5 tegen 3,5, verloren van de toren2
Zonde! Zeker als je de andere uitslagen meeweegt!

Winst voor Hotze Martijn en Jan, en Ed had geluk dat hij remise kon houden!
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen

Re: Hoofdmacht bsv verliest

Berichtdoor talktalk » za 12 maart 2011, 21:53

Ik heb een kans gemist om een van mijn mooiste partijen uit mijn jonge carrière in een stuk af te maken.
Ik deed alles goed en wikkelde af naar een gewonnen eindspel met 2 pionnen meer. Helaas verprutste ik mijn voordeel.
Echter had ik het eerder super mooi kunnen uitmaken. Martijn je hebt gelijk, de computer weet het beter.
In de stelling die ik nog ff analyseerde met hotze en good old Rini kreeft, deed hotze een goede suggestie.
b4 om de loper op C5 te verjagen naar b6. Paard b3 kan ook, voorkeur computer!
Na Lb6 is het snel uit, Df6 schaak (toch nu al Hotze, let maar op vervolgzet).
Kd7 (ke8 kan niet Th8! Dame verlies en erger).
Echter op kd7 volgt ook Th8!!!!!!!!!! Slaan met de dame van G8 gaat niet, immers Dxf7 is mat. Dit miste we.
Het had dus een partij kunnen zijn waarbij zwart vanaf de opening compleet maar dan ook compleet zoek zou zijn gespeeld!!!
Sorry guys

Such a shame talk talk

Voor bsv is dit seizoen The party is over
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen

Berichtdoor kreeft58 » za 12 maart 2011, 23:11

talktalk schreef:Ik heb een kans gemist om een van mijn mooiste partijen uit mijn jonge carrière in een stuk af te maken.
Ik deed alles goed en wikkelde af naar een gewonnen eindspel met 2 pionnen meer. Helaas verprutste ik mijn voordeel.
Echter had ik het eerder super mooi kunnen uitmaken. Martijn je hebt gelijk, de computer weet het beter.
In de stelling die ik nog ff analyseerde met hotze en good old Rini kreeft, deed hotze een goede suggestie.
Echter op kd7 volgt ook Th8!!!!!!!!!! Slaan met de dame van G8 gaat niet, immers Dxf7 is mat. Dit miste we.
Het had dus een partij kunnen zijn waarbij zwart vanaf de opening compleet maar dan ook compleet zoek zou zijn gespeeld!!!
Sorry guys

Such a shame talk talk

Tja, weet niet wat ik er nu aan toe moet voegen. Doe dat dan ook maar zondag!
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor Pauwbase » zo 13 maart 2011, 03:26

talktalk schreef:Verlies 4,5 tegen 3,5, verloren van de toren2
Zonde! Zeker als je de andere uitslagen meeweegt!

Winst voor Hotze Martijn en Jan, en Ed had geluk dat hij remise kon houden!

De Toren ziet het met een (licht) roze bril, maar ik heb niet alle partijen goed genoeg gevolgd om te kunnen zeggen of ze gelijk hebben. Maar als ze de stellingen tegen Hotze en Ed slechts als "minnetjes" beschouwen.....;-) Maar ze hebben niet geheel onverdiend gewonnen, zo eerlijk moeten we zijn. Het halfje dat Ed te weinig kreeg heb ik misschien te veel gehad.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor u-boot » zo 13 maart 2011, 12:16

Even een reactie op het onnodige verlies van B'kom 1.
De hand in eigen boezem: Ik heb slecht gespeeld, op het moment dat het er om ging vanaf zet 26 sta ik nog beter, comp geeft -0,21 voor wit.
Ik zag allerlei gevaren die er niet waren. Juist de strategische inschatting was fout. Met 26 ... c5 blaas ik het centrum op en krij een open c-lijn. Het sterke paard van hem op e5 wordt steeds geneutraliseerd door mijn loper op e8. Ik dacht dat verdubbeling van zijn torens en de open f-lijn voor hem doorslaggevend voordeel was. Ik kwam in tijdnood door alle gevaren te moeten bezweren, die er niet waren. Wat zit schaken toch vreemd in elkaar. Ik heb van mezelf verloren, hij kreeg het van mij cadeau. Zo, dit moest ik even kwijt.
De volgende keer maar weer eens wit en uit een ander vaatje tappen.
u-boot
BSV clubschaker
BSV clubschaker

Berichtdoor kreeft58 » ma 14 maart 2011, 15:13

talktalk schreef:Ik heb een kans gemist om een van mijn mooiste partijen uit mijn jonge carrière in een stuk af te maken.
Sorry guys

Such a shame talk talk

En waar blijft nu idee met Th7!

Conclusie: Misschien te gehaast gespeeld vanwege de winkelende echtgenote en het daarbij behorende gebruik van de kreditkaart :lol:
kreeft58
BSV nestor

Keer terug naar BSV Algemeen