71e Noteboomtoernooi: 4 t/m 6 maart 2011

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: 71e Noteboomtoernooi: 4 t/m 6 maart 2011

Berichtdoor webmaster » za 05 maart 2011, 13:35

Zoals gezegd is de "Bakkerclan" dit weekend neergestreken in Leiden bij het Daniel Noteboomtoernooi.
Naast de Bakkertjes doen er meer mee uit de regio, o.a. twee spelers die gisterenavond mij bij het bedrijfsschaken in de steek lieten, maar daarover later meer op een andere plek. ;)
Rene is begonnen met een overwinning tegen een zwakkere tegenstander. Als ik naar de deelnemers kijk in de C-groep moet hij daar toch bovenin mee kunnen doen. Maar gaandeweg het toernooi zal hij ook merken dat zo'n weekendtoernooi geen poezewater is. :mrgreen:
Gerhard en Martijn zijn begonnen met een remise. Martijn speelt overigens in de B-groep.
We gaan het volgen.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 05 maart 2011, 16:32

Tweede ronde, altijd lastig! Martijn behaalt een keurige overwinning. Beide anderen verliezen, en das jammer. Maar er is nog voldoende tijd om terug te komen. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 05 maart 2011, 23:23

kreeft58 schreef:
martien schreef:Tweede ronde, altijd lastig! Martijn behaalt een keurige overwinning. Beide anderen verliezen, en das jammer. Maar er is nog voldoende tijd om terug te komen. ;)

Beetje beperkt deze informatie.

Goed, dus doe ik het even anders: In de derde ronde verliest Martijn van Kevlishvili. Deze persoon heeft een rating van 1671 en Martijn heeft een rating van 1869. Dus mogen vraagtekens worden gezet bij dit verlies van de topman van De Cirkel :o
René verliest van Weerts, rating 1598. Ook vraagtekens. Zeker gezien de vorm en de hogere rating van onze man. Herstel van Gerhard. Hij wint van Gooyers. Deze persoon heeft een rating van 1377, dus deed Gerhard wat hij aan zijn stand is verplicht. Hulde!

Inderdaad netjes van Gerhard. Maar bij Rene doemen wel veel vragen op. Maar die zullen wel geen mobiel internet in hun verblijf hebben. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » zo 06 maart 2011, 12:42

Riemens heeft een rating van 1599. Dus: winst hoort in dit geval.

Dat vind ik een aanname die ik niet deel. Dat zit vlak onder Rene en de kans op remise is er dan. Het is dus een nette overwinning. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » ma 07 maart 2011, 00:30

Rene wint zijn laatste ronde van Wim de Ruyter (1506). Hierbij vind ik dit volgens verwachting. Hij wordt 17e in de eindranglijst.
Zijn uiteindelijke resultaat staat hieronder:
17 Bakker, Rene 1629 1634 4.0 6

Gerhard verliest de laatste ronde van Rene Weerts (1598). Dat is jammer maar geen schande.Hij wordt 35e in de eindranglijst.
Zijn resultaat:
35 Bakker, Gerhard 1567 1474 3.0 6

Martijn eindigt met 4 uit 6 op de 23e plaats. Die zal niet helemaal ontevreden zijn denk ik.
Mijn goede vriend Marco Braam wordt 63e met 3 uit 5, ook iets boven verwachting.

Ik ben benieuwd naar de persoonlijke verslagen. Het kan zwaar zijn , zo'n weekendtoernooi.
En dan morgen weer aan het werk en gewoon 's avonds weer schaken bij BSV.. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » ma 07 maart 2011, 22:02

Pauwbase schreef:
kreeft58 schreef:Leuk, beetje verward verslag. En ik onthoud mij van verder commentaar. Lijkt me meer wat voor onze wedstrijdleider!

Leuk verslag. En sowieso, leuk dat je zo'n toernooi speelt! De "kenners" op het forum zitten thuis met een bak koffie en de rekenmachine in de hand te vertellen hoeveel punten je moet halen, maar de praktijk is natuurlijk een heel ander verhaal. Ieder punt moet verdiend worden, even een dame binnen laten glippen en daar gaat je "Rene heeft een makkie" partij. Schaken is hard.

Over de wedstrijdleiders: de waarheid is er nooit, wel veel meningen. Daarom zei ik niet voor niets 5 jaar geleden al "INCREMENT!" :D Dan krijg je wel de halve club over je heen, want die vinden dat maar eng. Maar zelfs de OSBO overweegt het nu in te voeren. Nog een paar jaar wachten en ze zien bij Bennekom ook in dat barragepartijen voor de beker (voor snelschaakkampioenschappen e.d. maakt het mij niet uit) ook niet meer met het belachelijke tempo van 5/0 gespeeld moeten worden :lol:

Tja! Niet iedere club heeft zulke ervaren wedstrijdleiders zoals wij in Bennekom :lol: :lol:
Maar leuk verslag Rene! En ik kan natuurlijk niet beoordelen of die WL het daar wel of niet goed hebben gedaan. Je kan beter voorkomen dat je ze nodig hebt. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar BSV Algemeen