TATA Steel resultaten

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: TATA Steel resultaten

Berichtdoor webmaster » ma 31 jan 2011, 00:15

Pauwbase schreef:
u-boot schreef:Het is gelukt. Groepswinnaar, maar wat een moeite. `alweer een eindspel tot zet 55. In totaal 7 van de 9 partijen na een tijdscontrole een eindspel op het bord gehad. Ook de laatste keer het eindspel ingegaan met een pion minder, maar de positie van de koning was nu ook weer beslissend. Via tempodwang en een pionnenrun 1 tempo eerder promotie. Jeroen Frijling had op zet 27 remise afgeslagen en ik op zet 46, toen had ik al uitgerekend dat ik eerder promoveerde. Nu nagespeeld op de comp. Wat een mogelijkheden, het is achter het bord onmogelijk alles uit te rekenen. Nu komt de ervaring van pas om niet te hoeven uit te vluggeren; met een uur erbij leer je tellen.
Gisteren een paardeneindspel ingegaan met 1 pion achter. Mijn koning stond op e5 zijn koning op h1! Enkele mogelijkheden voor de winst gemist. Het is onmogelijk alle paardensprongen door te rekenen.
Volgend jaar in de 3e groep, dat wordt vreselijk afzien, bv- Audry Burer heeft 3 uit 9.

Gefeliciteerd, mooie prestatie! :-) Je had bijna de hoogste rating, groep gewonnen, dus tijd voor een nieuwe uitdaging ;-) En gewapend met Chessbase, je merkt het direct :D

Bert gefeliciteerd! Ik zie graag je mooiste partij in mijn mail. Dan zet ik hem op de site!
webmaster
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar BSV Algemeen