Het was en werd niks. Een uitermate teleurstellende prestatie voor de 3 BSV-ers die hebben meegedaan. Ik ga er ook niet al teveel woorden aan spenderen. Noel haalde in de eerste ronde een gemakkelijke remise. In de tweede ronde kreeg hij openingsles van een sterke schaker uit Den Haag. In de derde ronde (eindelijk wit) kwam hij goed uit de opening maar blunderde een stuk en de partij. Noel moet volgend jaar een stapje terug naar de 4e klasse.
Gerhard begon met een nederlaag, In de tweede ronde miste hij een mooie combinatie en moest mede daardoor berusten in remise. De derde ronde opnieuw een nederlaag. Vanwege de drukte (was niet normaal, vooral die mannetjes met die rugzakken op zijn buitengewoon hinderlijk!) heb ik hier niks van gezien.
Ikzelf dan. Het lukt me andere jaren wel een aardig verslag te schrijven. Dat gaat nu niet lukken. De eerste ronde een schandalig slechte partij met een hangende d-pion die me noodlottig werd.De tweede ronde tegen een sympathieke pensionado uit de Canarische eilanden. De beste man opende met een zeer irritant openingspelletje (d3-d5,Pd2-e5,e4-d4,c3-c5, Le2-Pc6, h3-Pf6). Van alles geprobeerd te bedenken om hier door heen te komen maar hij schoof alles dicht. Ik moest berusten in remise want forceren gaf geen aanknopingspunten. Vandaag eindelijk wit en het voornemen om door te gaan tot het gaatje. Op zich een buitengewoon boeiende partij waar ik over de e-lijn met dubbele torens kansen kreeg. Maar opnieuw een schaker die goed kon verdedigen en we wikkelden af naar een eindspel met beiden 4 pionnen en lopers van ongelijke kleur.
Samengevat: soms lukt het gewoon niet en mis je dat kleine beetje geluk wat een partij in je voordeel doet omslaan.
Bij de grootmeesters wordt er in de eerste twee ronden flink gestreden. Opvallend dat in de 3 groepen er na twee ronden nog maar 1 speler is met 100%.
Publiekslieveling gaat zeker Iljya Nyhznyk worden. De 14 jarige turf in de C-groep die inmiddels 1,5 punt heeft!
In de A-groep is het spel van Giri vooralsnog interessant met vandaag een werkelijk schitterende Botvinnik tegen Jan Smeets.
Morgen nieuw toernooi, nieuwe kansen.
Is het toch weer een heel verhaal geworden