Ed zette weer een heel degelijke partij neer, pakte steeds meer ruimte. Won vervolgens een pion, heb niet meer gezien hoe hij het uitmaakte. Maar een goede partij waarbij hij de tegenstander geen kans gaf. Martin bouwde zijn partij heel secuur op, zag er zeer goed uit. Won enkele pionnen als beloning voor de druk op de vijandelijke stelling. Maar ging voor mijn gevoel te snel spelen, werd te gretig, terwijl hij nog ruim de tijd had. En raakte daardoor? een loper kwijt. Zonde, want dit had een punt voor BSV moeten worden. Ruud Wille ziet toch steeds weer kans om zich uit een moeilijke stelling te redden. Hotze stond voor mijn gevoel steeds iets minder, maar had gemakkelijk remise kunnen maken. Zoals hij het nu deed om toch nog winstkansen te krijgen, was niet de goede manier.
Dus anderhalve punt verspeeld. En dan is het de vraag of er nog ergens 1/2 punt ingezeten heeft om tenminste op 4-4 uit te komen. Martijn speelde e5, waardoor de tegenstander een stuk moest geven. Maar die kreeg er uiteindelijk wel 3 pionnen voor terug. Daar waren vast wel nog ergens remisekansen. De stelling van Wim was zeer lastig, hij stond steeds onder grote druk. Maar kwam wel in materiaal voor te staan. Uiteindelijk werd de druk te groot. Chris stond voor mijn gevoel de gehele partij wat minder, kon hooguit op remise hopen. Maar dat zat er niet in. De beide remisepartijen voor BSV van Jan Wouters en Bert Duijker, allebei met zwart, zagen er goed uit. Het leek er echter niet op dat ze een kans op winst hadden.
Voor mijn gevoel was 4,5-3,5 een logischere uitslag geweest, maar het omgekeerde heeft er niet ingezeten. Een goede prestatie derhalve van ASV3, voor BSV1 is promotie weer verder uit beeld.