Halve finale tegen Denk en Zet: kansloos!
Ik was na een fout in de opening (dacht dat paard naar b1 moest in deze variant, maar dat was net een subtiel andere variant) duidelijk in het nadeel. In tijdnood kwam ik weer helemaal terug in de partij en stond het gelijk, ik had zelf kansen op voordeel. Blunder betekende direct het einde, maar het stond toen al 0-2 en Hotze vocht voor remise.
Hotze kreeg met wit voordeel, hij won een pion. Zijn tegenstander had wel wat compensatie, maar niet genoeg. in het middenspeel kreeg Hotze het steeds moeilijker en in totaal verloren stelling wist hij zijn tegenstander nog net door de vlag te beuken voordat hij mat zou worden gezet.
Ed kreeg in zijn lijfopening een Fritz10-zet tegen en moest alle zeilen bij zetten om niet direct te verliezen. Zoals het ging kwam hij er ook niet aan te pas en ongetwijfeld is hij vandaag bezig het lek te repareren
Bij Teunis zag het er zeer goed uit. Een misplaatst h4 gaf zwart al heel snel voordeel. Zwart won een pion, maar deed het in de afwikkeling naar het eindspel fout en ineens had wit compensatie. En zwart kwam steeds slechter te staan, tot een verloren eindspel waarin de damevleugelpionnen van wit niet te houden waren.
Dat zijn dus 2 kleine plusjes in de opening (Hotze, Teunis) en de kans op een pluskje in het eindspel (Martijn) en dat is iets te weinig om naar de finale te gaan. Erg sterk team trouwens, dat Denk en Zet. Gelukkig zitten ze nog niet in de Promotieklasse, maar het zal niet heel lang meer duren vrees ik.