martien schreef:Even een nieuw draadje geopend want onze grote vriend en "stoker" Pauwbase speelt in Dieren een 4-kamp. In de eerste ronde met zwart een nul tegen "al het %$# komt van Bekkers" Stefan Bekker, das geen prettige start. Benieuwd of ie nog met een verslag komt, we wachten het af. Morgen met wit tegen vd Vegt (uit Delft dacht ik?) en woensdag een bekende Olger van Dijk. Tabelletje als volgt:Nr Naam Rating 1 2 3 4 Score
1 Bekker, Stefan 2009 x 1 1.0
2 Van Dijk, Olger 1953 x 1 1.0
3 Van der Vegt, Seth 1979 0 x 0.0
4 Pauw, Martijn 1969 0 x 0.0
Opening ging goed, Engelse aanval tegen zijn Siciliaan (Najdorf). Ruim plusje en na een fout van Stefan kon ik het gelijk uitmaken, maar ik zag het niet Daarna stond ik nog steeds beter, maar toen verknoeide ik een zeer belangrijk tempo door iets simpels te overzien. Hij kon toen een aanval beginnen die al snel orkaankracht had. Nul.
Eerste gedeelte was weer ouderwets goed. En ouderwets langzaam. Het tweede gedeelte moeten we maar gauw vergeten
Gewoon veel spelen is het streven, dat het veel ratingpunten gaat kosten interesseert me nu even niet. Op lange termijn gaat het vast wat opleveren en zo niet, jammer dan, toch leuk geschaakt.