martien schreef:Leuke discussie. Ik wil daar het volgende over zeggen. Prima zaak om de seniorencompetitie toegankelijk te maken voor jeugdspelers. Vooral in de lagere klassen lijkt het me alleszins redelijk om rekening te houden met de jeugdige leeftijd. Maar ik ben van mening dat er vanaf de tweede klasse je jeugdspelers die daarin spelen zich waarschijnlijk behoorlijk gaan ontwikkelen en in die klasse en er aan moeten wennen dat er dan een ander speeltempo wordt gespeeld. Dat gebeurt in toernooien immers ook. Dat ze dan op vrijdag mogen spelen vind ik al heel wat, maar dan ook nog het speeltempo gaan inkorten slaat nergens op. Op zaterdag kunnen de meesten uitslapen. Dus vind ik dat je vanaf de tweede klasse en hoger geen jeugdtempo moet hanteren. Punt uit!
Feestbeest schrijft: Het betreft een (senioren)competitie waarbij jeugdteams de mogelijkheid hebben om mee te spelen en daarbij een voorkeursbehandeling krijgen in de zin van een kortere speeltijd en alleen thuiswedstrijden (op de slotronde na blijkbaar).
Feestbeest, alleen thuiswedstrijden is niet juist. Bijvoorbeeld hoeft een wedstrijd Bennekom 7 - De Cirkel 5j onder de huidige regels geen uitwedstrijd te worden voor Bennekom 7. Als Bennekom de wedstrijd vaststelt op vrijdagavond in De Commanderij, moet De Cirkel 5j gewoon naar Bennekom komen. En om 20.00 uur beginnen! Nergens staat dat een jeugdteam dat uit speelt om 19.30 uur moet starten.