Een moeizame start vrijdagavond, waarbij de concentratie nog te laag was en dit vrij snel een pion kostte.
Daarna goed teruggekomen en door foutje van tegenstander.(twee pionnen voor, waarvan 1 dubbel).
Met een spel van dame/loper van hem tegen mijn dame/paard licht voordeel, maar nog niet eenvoudig dit om te zetten in winst.
In tijdnood zelfs mijn dame in laten staan
, wat mijn tegenstander (ook in tijdnood) ook niet zag
, besloten tot remise.
Energie was op en beiden waren er klaar mee.
Zaterdag de les van vrijdag meegenomen en vanaf start goed bij de les.
Opnieuw zwart voor mij. Na c4 opening terecht gekomen in een (doorgeschoven variant) van het geweigerd damegambiet.
Pion c6 via b5 en a4 aangevallen en lopers op a6 afgeruild.
Kon uiteindelijk het a-pionnetje winnen en die langzaam, maar gestaag naar overkant voeren.
Dit onder begeleiding van twee mooie paarden. Een goede partij met winst als beloning.
Zondag tegen op papier makkelijkste tegenstander, maar dit zegt natuurlijk niets..
Eindelijk een keer wit en partij solide opgezet, waarbij tegenstander minder ruimte had.
Deze besloot op gegeven moment zijn centrumpion op te offeren om meer ruimte te krijgen.
Hij schoof de e-pion door, waardoor zijn loper op c8 weer ruimte kreeg.
Nou ja, dit was natuurlijk niet goed en later kostte dit hem ook nog zijn andere centrumpionnen, waardoor ik er drie voor stond.
Nog even spartelen, waarna hij de zinloosheid ervan in zag en opgaf.
Uiteindelijk een vrij makkelijke zege, en een goede totaalscore van 2,5 uit 3.
Mijn concurrent voor de eindzege speelde een remise, waardoor 1e plaats ook nog werd behaald.
Kortom, een tevreden mens
Gerhard had met 3 uit 3 natuurlijk ook een prima resultaat.
Gezien dat hij makkelijk twee groepen hoger hoort te spelen, een vooraf ingeschat resultaat.
Maar het ook doen is makkelijker gezegd dan gedaan. Solide en goed gespeeld.
Martijn had wat pech en leverde twee keer een kwaliteit in.
Zeker zijn laatste partij had hij zeker kunnen winnen, maar koos volgens mij het verkeerde plan.
Met een half uit 3 te weinig en teleurstellend resultaat.
Na afloop kwamen we Cock nog tegen (leuk
) en samen nog even naar de partijen van de grote jongens gekeken.
Voor herhaling vatbaar wat mij betreft.
Martijn en Martien succes gewenst en we gaan jullie volgen....