Wel werd in die ronde met notabene 3 invallers een zwaarbevochten 2,5 - 1,5 overwinning behaald, wat ons recht gaf op de tweede plaats aangezien Gemeente Arnhem gelijkspeelde en daarmee de kans op het (jaarlijks terugkerend) kampioenschap definitief weggaf.
Gisterenavond met een zware verkoudheid en opnieuw 3 invallers richting Arnhem voor de 4e ronde. Vanuit ASV waren opnieuw Tje Wing Au en Lidewij van Eijk geronseld. Vanuit Bennekom had ik Cock bereid gevonden. Het Karakter team telde dus twee ASV-ers en twee BSV-ers.
We speelden tegen degradatiekandidaat Kema. Daar hebben we al twee keer van gewonnen maar met zoveel invallers tekende ik vooraf voor een kleine overwinning. Na enig overleg werd besloten om Tje op bord 1 te posteren, ikzelf op het tweede bord, Lidewij op 3 en Cock op 4.
Het feit dat ik tussen beide ASV-ers speelde leverde wel het voordeel op dat ik twee zeer taktisch gespeelde partijen heb gezien. Bij Tje ging het weer in het hoge snelheidstrein tempo. Toen hij als eerste het punt noteerde had hij zelf ongeveer 7 minuten verbruikt. Een juweel van een partij! Lidewij speelde in dezelfde stijl, zij het met wat meer tijd. Zij offerde notabene een paard maar behield daarmee druk op de dame. Lange tijd leek deze gevangen te worden in het centrum. Haar tegenstander kon, door het stuk terug te offeren, de dame behouden, maar in hogere zin was het leed toen al geschied. Via fraai samenspel door het centrum wist ze een matcombinatie op de onderste lijn neer te zetten waarbij ze haar tegenstander gedesillusioneerd achter liet. Cock kwam vanuit een Franse opening misschien tot een minimaal plusje. Ikzelf kon een aanval van mijn tegenstander via het bij mijn tegenstanders bekende dubbelfiancetto overnemen en had controle over het bord. Ik probeerde allerlei trucjes in te bouwen die mijn tegenstander allemaal zag.
Op het moment van de stand 2-0 boden (volgens afspraak) Cock en ik beiden remise aan, iets wat gezien de stand terecht werd afgewezen.
Bij beide partijen gebeurde niet veel. Toen we richting elven gingen kreeg Cock onverwachts toch een remiseaanbod, iets waarbij mijn tegenstander met moeite een krachtterm kon onderdrukken. Hij speelde nog wel even door maar ging uiteindelijk in de tijdnoodfase akkoord met remise. Hierdoor een mooie 3-1 overwinning. Toen we weggingen had koploper Arcadis nog niet gewonnen. In de laatste ronde spelen we tegen Gemeente Arnhem. Een gelijk spel geeft ons de tweede plek. Maar stel nou dat Arcadis in deze ronde slechts heeft gelijkgespeeld??
Op 1 april zullen we het allemaal weten.