Tata Steel Chess 2012

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » ma 16 jan 2012, 00:40

Pauwbase schreef:
martien schreef:Prachtig hoe Cock pareert t.o.v. Pauw :mrgreen:

Daar kon Cock weleens spijt van krijgen :twisted:
Je kunt wel merken dat ie al een paar maanden niet meer van mij verloren heeft, misschien moet ik maandagavond maar weer eens langskomen en om een speciale indeling vragen :lol:

Heeft geen zin. Hij is zelf ook ontevreden over zijn huidige spel. Aan de andere kant, misschien haalt hij daar inspiratie uit! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » ma 16 jan 2012, 01:56

talktalk schreef:Mannen succes bij aankomend Corus. Ik kom jullie aanmoedigen!

De schaaksite van Corus is best verslavend. 8 partijen tegelijk te volgen. Daar zat je vroeger dan met teletekst.

Ronde 2 Giri won wel een pionnetje, echter ik vind zwarts spel in dat soort stellingen altijd vervaarlijk en kansrijk ogen. Giri zag dat ook en besloot zijn pion terug te gaan geven maar voordien al remise overeen te komen. Hij zegt niet in gevaar te zijn geweest, of te wel een solide remise. Maar wel met wit!

Mooie analyse Ed, maar het is nu echt Tata ipv Hoogovens ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » ma 16 jan 2012, 02:49

maandag Carlsen-Aronian ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » di 17 jan 2012, 00:58

Mooie discussies! Ondertussen is het duidelijk wie de baas is in de schaakwereld! Carlsen wint van Aronian en ondergetekende van Drenth :mrgreen: :mrgreen:
Op naar vrijdag. Ben er klaar voor! ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » do 19 jan 2012, 17:28

Carlsen - Giri, wat de uitslag ook wordt, ze maken er weer een mooi spektakel van! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » vr 20 jan 2012, 11:25

kreeft58 schreef:
martien schreef:Carlsen - Giri, wat de uitslag ook wordt, ze maken er weer een mooi spektakel van! :lol:

Vandaag starten Martijn Pauw, Bert Duijker en Martien Smit met hun tienkampen. We zullen ze proberen te volgen in hun schaakdaden. Suczes!

Txs! Inmiddels onderweg, voor het eerst met ov,alles rijdt nog op tijd.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » vr 20 jan 2012, 23:58

u-boot schreef:De 1e ronde heb ik veel geluk gehad. Na zet 10 slechter. Ik verloor een pion, maar kon hem een vreemde dubbelpion bezorgen.
Heel langzaam werden de duimschroeven aangezet. Maar op het beslissende moment deed hij het te aarzelend. Na de 40e zet te hebben gehaald stond er een bijna remise stelling. Hij een loper die tegen z'n eigen pionnen aankeek. Ik had een paard, dat van de ene kant naar de andere kon.
Het was theoretisch remise, maar hij wilde koste wat kost winnen en toen ging het mis. Hij dacht buiten het vierkant te komen met een randpion, maar dat klopte niet.
Martijn zag ik, had een remise: lopers ongelijke kleur met 2 pionnen achterstand. Wel een beetje mazzel. Martien had remise maar heb er niets van gezien. Veel Wageningers in de zaal.

Mooie overwinning Bert! Mooie start. Zelf over mijn remise wat minder tevreden. Maar goed, we hebben nog 8 ronden te gaan.
OV was ronduit bagger vanavond :twisted: :evil:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 21 jan 2012, 17:45

Dikke chaos in Wijk door die gestrande boot. Beverwijk naar Wijk duurde meer dan een uur (normaal 10 mn), veel schakers (waaronder ik) veel te laat binnen. Martijn heb ik helemaal niet gezien. Hebben Wijk nu voor alle verkeer afgesloten.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » zo 22 jan 2012, 01:07

Dankzij de chaos in Wijk aan Zee heb je een gratis punt Pauw. ;) Hoe is dat gegaan? Ik heb je niet gezien, benieuwd hoe laat jij binnenkwam?
Ikzelf met zwart twee remises tegen op rating wat mindere oudere goden. Twee keer na 1. e4-c5 2. Lc4 Ik heb veel Siciliaans gespeeld met zwart maar twee keer op rij zo'n tweede zet? Gisteren had ik een verdedigend spelende opponent. Ik liet me verleiden tot grootscheepse pionnenstorm op de damevleugel maar hij keepte alles en ik was te ongeduldig zodat er voor beiden een eindspel met dame en twee torens, met voor mij een mindere pionnenstruktuur, overbleef. Remise. Aangezien het toernooi 9 ronden duurt op zich niks mis mee. Vandaag opnieuw zo'n (voor mij) bijzondere opening. Ik reageerde anders en kreeg een prettige stelling, met dubbele aanval op Pf3. En daarna ging het vreselijk mis. Ik liet stap1 eenvoudig mijn dame vastzetten, en moest deze tegen twee stukken ruilen. Daarna zo'n alles op niets vervolg. Per slot van rekening was hij oud dus de dood of de gladiolen :mrgreen:
Op dat moment doe ik goeie zetten. Mijn torens en lopers drongen zijn dame terug. Ik kon een toren nemen voor een loper. De stelling werd open en gecompliceerd, maar nog altijd winnend voor hem. Op dat moment besloot ik remise aan te nemen, iets wat hij tot mijn geluk aannam. Gisteren dus een plus en vandaag een min remise. Morgen wit!
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor webmaster » zo 22 jan 2012, 01:27

Pauwbase schreef:Vandaag was redelijk bizar. Er was na de eerste ronde wel gewaarschuwd voor extra verkeer naar WaZ, maar vanochtend was de reddingsactie al in volle gang, dus iedereen die dat zou willen zien was er al. Dacht ik. Acht minuten vroeger vertrokken, dat moest genoeg zijn :lol: Maar op de laatste 5 kilometer stond het echt volledig vast. Het werd me al snel duidelijk dat ik 15 tot 30 minuten te laat zou komen. Toen de 30 minuten vertraging al gerealiseerd waren en ik nog steeds vast stond, begon ik een alternatieve daginvulling te bedenken. Toch maar naar de boot kijken en een dagje in de commentaarzaal. Op het radio 1 nieuws kwam nu ook voorbij dat de toegangswegen naar Waz volledig vast stonden (check) en dat er bovendien geen vrije parkeerplaats meer te vinden was in Wijk. Oeps. Daar ging mijn alternatieve programma! Uiteindelijk kwam ik binnen de bebouwde kom, waar agenten het verkeer stonden te regelen. Iedereen moest vertellen wat het reisdoel was. Ramptoeristen moesten afbuigen, schakers mochten rechtdoor. Wat ik kwam doen. Skaken! Of ik een kaart bij me had. Even met de deelnemerskaart wuiven en ik mocht door. Wat als ik die niet bij me had gehad? Had bromsnor me dan gevraagd wat de eerste 2 zetten zijn van het Siciliaans Vleugelgambiet? Door naar de volgende ronde in ieder geval. Auto geparkeerd (er waren meer vrije plaatsen dan gisteren!) en om exact 14.29 uur wandelde ik de Moriaan binnen. Net op tijd. Balen dus. Want ik had echt geen zin om met een uur achterstand nog een partij te spelen. Vanaf zet 11 in vliegende tijdnood, nee dankuwel. Dus eerst het speelcafe in, voor een kopje koffie. Nu was het 14.34 en was ik officeel te laat. Mooi! Even de speelzaal binnen lopen, oppo handje geven en wedstrijdleiding informeren. Aangekomen bij mijn bord stond de klok stil op 0:59 - 2:00. Maar ik had zwart :lol: Er bleek een respijt van nog een extra kwartier gegeven te zijn en toen ook dat verstreken was heb ik, na overleg met de wedstrijdleiding, nog zeker zo'n 20 minuten gewacht. Er mocht nog gespeeld worden, maar mijn tegenstander was waarschijnlijk al ergens omgedraaid (of ook naar het schip wezen kijken). De arbiter vond het nu genoeg en zo kon ik met een reglementair punt op zak toch nog even naar het strand en daarna naar de commentaarzaal.

Dan was je later dan verwacht. Sander en ik zaten in de laatste bus die nog binnen kwam in Wijk. Wij arriveerde tegen tweeën. Er was weinig duidelijk hoe met deze situatie om te gaan. Dat respijt van een kwartier was ook in onze zaal meegedeeld. Maar zelfs Bohm (in de Morriaan) vond de situatie bizar. Ik weet ook niet hoe je zo'n situatie als WL moet beoordelen. Het is overmacht. Zal eerdaags de reglementen er wel eens op nazien. Je weet maar nooit of er nog eens een boom omwaait bij de Commanderij. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen