Dankzij de chaos in Wijk aan Zee heb je een gratis punt Pauw.

Hoe is dat gegaan? Ik heb je niet gezien, benieuwd hoe laat jij binnenkwam?
Ikzelf met zwart twee remises tegen op rating wat mindere oudere goden. Twee keer na 1. e4-c5 2. Lc4 Ik heb veel Siciliaans gespeeld met zwart maar twee keer op rij zo'n tweede zet? Gisteren had ik een verdedigend spelende opponent. Ik liet me verleiden tot grootscheepse pionnenstorm op de damevleugel maar hij keepte alles en ik was te ongeduldig zodat er voor beiden een eindspel met dame en twee torens, met voor mij een mindere pionnenstruktuur, overbleef. Remise. Aangezien het toernooi 9 ronden duurt op zich niks mis mee. Vandaag opnieuw zo'n (voor mij) bijzondere opening. Ik reageerde anders en kreeg een prettige stelling, met dubbele aanval op Pf3. En daarna ging het vreselijk mis. Ik liet stap1 eenvoudig mijn dame vastzetten, en moest deze tegen twee stukken ruilen. Daarna zo'n alles op niets vervolg. Per slot van rekening was hij oud dus de dood of de gladiolen
Op dat moment doe ik goeie zetten. Mijn torens en lopers drongen zijn dame terug. Ik kon een toren nemen voor een loper. De stelling werd open en gecompliceerd, maar nog altijd winnend voor hem. Op dat moment besloot ik remise aan te nemen, iets wat hij tot mijn geluk aannam. Gisteren dus een plus en vandaag een min remise. Morgen wit!