Jaja! het eerste seizoen is een feit, en we zijn kampioen!!!
Vrijdagavond in het luxe Ohragebouw werd de 5e en laatste ronde van het BSA verspeeld. In de eerste groep werd Gemeente 1 volgens verwachting kampioen. Dat doen ze al jaren met de broertjes Wille aan de hoofdborden dus dat werd ook verwacht.
In groep 2 speelden wij (Karakter) dit jaar voor het eerst mee. Doelstelling was promotie naar groep 1.
In de laatste ronde speelden we tegen de nr 3 in de groep: de reserves van Gemeente Arnhem. Op het vinkentouw zat OHRA/Vgpp. Bij aanvang van deze ronde hadden we een half wedstrijdpunt voorsprong. Op bordpunten waren de verschillen nihil in de top 3. Omdat er twee teams promoveren leerde een rekensom dat een gelijkspel voldoende moest zijn. Vlak voor de wedstrijd keken we mekaar diep in de ogen!! We gaan voor het kampioenschap!!
Evenals in de vorige ronde had de teamleider (ik zei de gek

) supersub Koen Maassen vd Brink op het eerste bord gezet met zwart. Ruud wilde wit en speelde op twee. Marco zat op 3 en ondergetekende ging op 4 werken aan het einde van een vormcrisis.
Uiteindelijk wonnen we met 4-0!! Marco overspeelde zijn tegenstander. Met een simpele truc won hij een pion. Enkele krachtzetten later de partij. Koen won regelmatig. Ik overwoog om remise aan te bieden maar mijn tegenstander verbruikte zoveel tijd, en ik kreeg geleidelijk een voordeeltje. Ruud wist met goede zetten te winnen. Daarna besloot ik door te spelen. Met niks meer op het spel kon ik het kleine voordeel optimaal benutten en won als vierde!!
Volgend jaar dus in groep 1 tegen Homs en de broers Wille. Das een ander niveau en dan moeten we vol aan de bak!
We kijken terug op een succesvol jaar! Overigens won OHRA ook met 4-0 en werd tweede in de groep.