BSV3 verliest van Wageningen 4

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV3 verliest van Wageningen 4

Berichtdoor webmaster » di 07 dec 2010, 02:48

Spannend was het eigenlijk niet. Van te voren waren de Wageningse schakers favoriet. Het duurde lang voor er een eerste beslissing viel. Maar rond de klok van elf vielen de nederlagen als appels van de boom. Rinus overzag een pionwinst na de opening en moest toezien hoe zijn tegenstander door het centrum de partij naar zich toe trok en won.
Kees van Dijk moest invallen en deed zijn best via zijn eigen defensieve speelstijl. Zijn tegenstander bleef nauwkeurig spelen en wist uiteindelijk het punt te winnen.
Rini zat niet lekker in de partij. Zijn tegenstander kwam met een sterk paard in de stelling en wist het punt te behalen.
3-0 achter, Martin en Rene kregen een remiseaanbod. Allerlei gevoelens omtrent de gang van zaken druk ik nu naar de achtergrond. Uiteindelijk won ik en werd de eindstand 2-4 voor Wageningen. Uithuilen en de volgende ronde opnieuw beginnen.
webmaster
Beheerder
Beheerder

Re: BSV3 verliest van Wageningen 4

Berichtdoor kreeft58 » di 07 dec 2010, 14:11

martien schreef:Spannend was het eigenlijk niet. Van te voren waren de Wageningse schakers favoriet. Het duurde lang voor er een eerste beslissing viel. Maar rond de klok van elf vielen de nederlagen als appels van de boom. Rinus overzag een pionwinst na de opening en moest toezien hoe zijn tegenstander door het centrum de partij naar zich toe trok en won.
Kees van Dijk moest invallen en deed zijn best via zijn eigen defensieve speelstijl. Zijn tegenstander bleef nauwkeurig spelen en wist uiteindelijk het punt te winnen.
Rini zat niet lekker in de partij. Zijn tegenstander kwam met een sterk paard in de stelling en wist het punt te behalen.
3-0 achter, Martin en Rene kregen een remiseaanbod. Allerlei gevoelens omtrent de gang van zaken druk ik nu naar de achtergrond. Uiteindelijk won ik en werd de eindstand 2-4 voor Wageningen. Uithuilen en de volgende ronde opnieuw beginnen.

Tja, denk ik dan, over gevoelens gesproken :mrgreen:
kreeft58
BSV nestor

Berichtdoor Pauwbase » di 07 dec 2010, 14:16

kreeft58 schreef:
martien schreef:Spannend was het eigenlijk niet. Van te voren waren de Wageningse schakers favoriet. Het duurde lang voor er een eerste beslissing viel. Maar rond de klok van elf vielen de nederlagen als appels van de boom. Rinus overzag een pionwinst na de opening en moest toezien hoe zijn tegenstander door het centrum de partij naar zich toe trok en won.

Tja, denk ik dan, over gevoelens gesproken :mrgreen:

Ik had ook bepaalde gevoelens toen ik een zeker bepaald iemand maar steeds niet c7 zag spelen :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester

Berichtdoor webmaster » di 07 dec 2010, 17:21

Pauwbase schreef:Ik had ook bepaalde gevoelens toen ik een zeker bepaald iemand maar steeds niet c7 zag spelen :lol:

Uiteindelijk kwam die nog op c8, waarna mijn tegenstander opgaf, maar dat mooie moment heb jij gemist! :lol: :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Koeke » di 07 dec 2010, 19:26

Maak van je hart geen moordkuil.
Zijn de afspraken rond het al dan niet aannemen van een remiseaanbod bij een ieder bekend?
Wellicht is een herrinnering aan afspraken op zijn plaats.

Ga mijn partij vanavond even kort bekijken, want ben daar zelf goed over te spreken.
Mijn tegenstander gaf aan dat, ondanks zijn voorbereiding van de opening, ik er toch beter eruit kwam en veel zetten volgens de theorie speelde.
Dat is toch een mooi compliment....
Had wellicht kunnen(moeten) winnen, maar was voor mij (en omgeving ....)niet geheel duidelijk.
Achteraf werd duidelijk dat winst mogelijk was, maar ben zoals gezegd tevreden.
Koeke
BSV clubschaker
BSV clubschaker

Berichtdoor kreeft58 » vr 10 dec 2010, 21:25

Koeke schreef:Maak van je hart geen moordkuil.
Zijn de afspraken rond het al dan niet aannemen van een remiseaanbod bij een ieder bekend?
Wellicht is een herrinnering aan afspraken op zijn plaats.

Ga mijn partij vanavond even kort bekijken, want ben daar zelf goed over te spreken.
Mijn tegenstander gaf aan dat, ondanks zijn voorbereiding van de opening, ik er toch beter eruit kwam en veel zetten volgens de theorie speelde.
Dat is toch een mooi compliment....
Had wellicht kunnen(moeten) winnen, maar was voor mij (en omgeving ....)niet geheel duidelijk.
Achteraf werd duidelijk dat winst mogelijk was, maar ben zoals gezegd tevreden.

Stand van zaken na derde ronde:
klasse 3E
Bennekom 3 - Wageningen 4 2 - 4
De Toren Arnhem 8 - Het Kasteel 4 3 - 3
Dodewaard - Rhenen 2 6 - 0
Koningswaal - Tornado 4 - 2
Stand
1. Wageningen 4 6-13
2. Koningswaal 5-11½
3. Dodewaard 4-12
4. Tornado 3-10
5. Bennekom 3 2-7½